Ekonomi

DASK’ta 26,5 Milyar TL’yi Aşan Tazminat Ödemesi

DASK’a 560 bin hasar ihbarı gelirken, ödenen tazminat bedeli 26,5 Milyar TL’yi aştı. Bugün itibari ile ihbar sayıları ve ödeme sayıları hakkında bilgi veren Selva Eren, “Günlük olarak yeni ihbarlar almaya devam etsek de 7 Haziran 2023 itibari ile 560.437 adet hasar ihbarı aldık.

Bu bildirimler kapsamında tarafımıza ulaşan, hasar belgeleri eksiksiz ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından belirlenebilecek tüm konutların hasar ödemeleri tamamlanmıştır. Bunun yanı sıra Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hasarsız olarak tespit edilen veya tespit edilemeyen hasar evrakları, hasar evraklarında eksik evraklar bulunan ve tarafımıza yeni gönderilen ve devam eden hasar evrakları için çalışmalarımız hızla devam etmektedir. iletilmek üzere.” söz konusu.

Selva Eren, Türk Reasürans olarak DASK’ın Teknik Operatörlüğünü devraldıkları 2020 yılından bu yana DASK’ı daha ileriye taşıyacak, kuruma değer ve fayda sağlayacak faaliyetlerde bulunduklarını söyledi. “Deprem sonrası hazırlık planlarımızı her zaman işimizin merkezine koyuyoruz. DASK Harikulade Yönetim Merkezimizi Ankara’da açtık. Deprem anında faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için DASK’ın teknolojik altyapısını yeniledik. Bildirim sistemlerinin günün koşullarına cevap verebilecek hıza ulaşmasını sağladık. Bu sayede eş zamanlı olarak sınırsız hasar bildirimi alabiliyor ve 24 saat içerisinde 96 bin hasar belgesi açabiliyoruz. DASK Ana Veri Merkezi’ni yedeği İstanbul’da olmak üzere sarsıntı riskinin daha az olduğu Ankara’ya taşıdık. DASK’ı devraldığımızda 10,5 milyar TL olan mevcut fon büyüklüğünü 2,5 yılda 23,5 milyar TL’ye çıkardık. 25 milyar TL ödeme kapasitemiz 117 milyar TL seviye atladık. Sigortalılarımıza daha güçlü bir finansal teminat sağlamak amacıyla azami teminat tutarı olan 320 bin TL’yi artırdık. 640 bin TLolarak yükselttik.”söz konusu.

Bu değerli adımlar sayesinde hem operasyonel hem de finansal olarak olası bir büyük şoka hazır olduklarını vurgulayan Selva Eren, şunları kaydetti: Depremin hemen ardından İstanbul gruplarımızın da katılımıyla Ankara Harikalar Genel Müdürlüğü’nde ekiplerimizle tam ekip çalışmalarımıza başladık. Hasar ödemelerinin çok hızlı bir şekilde yapılabilmesi için Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından resmi hasar tespiti tamamlanan konutların listelerinden hasar tespit tutanağı dahi takılmadan resen açılarak hasar işlemlerini gerçekleştirdik. Sigortalıların ihbarı beklenirken, yıkılan, acil durumda yıkılacak ve ağır hasarlı binalarda. Böylece depremin üzerinden 24 saat geçmeden ilk hasar ödememizi yapmış olduk. Ankara İnanılmaz Yönetim Merkezimizde bulunan DASK tırı ve hasar gruplarımızdan oluşan bir küme aynı gün bölgeye sevk edildi. Sigortalılarımıza daha hızlı ve yüz yüze hizmet verebilmek amacı ile bölge illerde DASK konteyner ofislerimiz kurulmuş olup hali hazırda Malatya, İskenderun, Osmaniye, Şanlıurfa, Adıyaman, Hatay, Gaziantep, Elazığ, Kahramanmaraş.”Depremin ardından hızla çalışmalara başladıklarını sözleriyle paylaşarak sürecin detaylarını paylaştı.

Hasar ödeme sürecinde alınan ek aksiyonlar ile sigortalıların tazminatlarını en hızlı şekilde almaları sağlanmıştır.

Depremin olduğu ilk günden beri önceliklerinin sigortalının tazminatını bir an önce almak olduğunu söyleyen Selva Eren, bu süreçte aldıkları ek aksiyonların değerine de dikkat çekti: “DASK’ta bir ilk olarak, hasar bildiriminden hasar muayene sürecinin tamamlanmasına kadar geçen sürede maddi teminatlar vererek vatandaşlarımıza ilk andan itibaren destek olmak amacıyla 27 Şubat 2023 tarihinde avans uygulamasına başladık. yıkılan, acilen yıkılacak ve ağır hasarlı binaların sigorta bedeli. orta hasarlı binalar için ise sigorta bedelinin %10’u sigortalılarımıza avans olarak verilmektedir.

Aldığımız ihbarların yaklaşık yüzde 80’ini oluşturan hafif hasarlı evlerde sigorta bedelinin yüzde 15’i muafiyetsiz ve doğrudan ödeniyor. Bu kapsamda sigorta bedelinin yüzde 15’ini tahsil eden sigortalılarımız, talep etmeleri halinde konutlarına ekspertiz göndererek ekspertiz yaptırabilmelerini sağladı.

İpotekli konutlar için Bankalar Birliği ile işbirliği yapılarak bireysel muvafakat yerine toplu işlem yapılarak 50.000 TL’ye kadar olan hasarların doğrudan sigortalılarımıza ödenmesi sağlanmıştır.

Poliçelerdeki bağlantı bilgilerinin hatalı olması durumunda ödemelerin tahsili için gerekli olan ödeme şifrelerinin sigortalımıza ulaşmaması nedeniyle ödemelerin tahsil edilemediği tespit edilmiş ve e- ile proje geliştirilmiştir. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’ne uygun olarak devlet yetkilileri. e-Devlet üzerinde “DASK Alacak / Ödeme Sorgulama” adımına ek olarak “DASK Ödeme Şifre Hizmeti” adımı hizmet olarak eklenmiştir. Bu sayede sigortalılarımız ödeme şifrelerine e-Devlet üzerinden de ulaşabilirler. Sigortalılarımızı konu hakkında bilgilendirmek amacıyla hem e-Devlet hem de GSM operatörleri aracılığıyla her hafta SMS gönderilmektedir.

Tüm bunlara ek olarak TOBB ve SEDDK iş birliği ile bölgede sigortacılık faaliyetlerinin devamlılığını sağlamak amacıyla iş yerini kaybeden acentelerimize konteyner ofis ve ekipman desteği sağladık.”

Sigortalılarımız ile iletişim ve bağlantının sürekliliğine büyük önem veriyoruz.

Sigortalılarımızın bizimle iletişime geçebilecekleri kanalların yanı sıra internet sitemizde “DASK’a Mesajım Var” sayfasını açtık. Bu sayede sigortalılarımızdan gelen tüm soru ve taleplere çok hızlı yanıtlar vermekteyiz.

Her hafta deprem bölgesindeki illerimizi ziyaret ederek sigortalılarımızla birebir iletişim kuruyor ve sürekli bağlantı kuruyoruz. Bizim için en temel ve değerli olan vatandaşlarımızın yanlarında olduğumuzu ve tazminatlarını ödemenin yanı sıra her an bize ulaşabileceklerini bilmeleridir. Bunu sağlamak için saha ziyaretleri yapıyoruz ve bu ziyaretler sonrasında ben dahil tüm ekibimize cep telefonlarımızdan ulaşabilmeleri için zemin hazırlıyoruz. Bu bağlantıyı kurmak çok değerlidir.

Kısa sürede sigortalılarımızın yanında olabilmenin mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz.

Selva Eren; “Ülkemizin bir depremler ülkesi olduğunun ve DASK’ın bu anlamda stratejik bir değere sahip olduğunun bilinciyle hareket ederek ülkemizde yaşanabilecek büyük bir şoka hazır olmak en büyük arzumuzdu. Depremin ilk gününden bu yana ne kadar gerçek adım attığımızı ve böyle bir sürece operasyonel ve finansal olarak hazır olduğumuzu görüyoruz. Hasar ödeme süreçlerimizde aldığımız ek aksiyonlar, bizi her zaman bir adım öteye taşımış ve sigortalılarımızın tazminatlarını daha hızlı karşılamalarına katkı sağlamıştır. DASK’a olan inancı artırmak ve DASK’ı daha da ileriye taşıyacak çalışmalar yapmak için büyük bir özveriyle çalışmaya hız kesmeden devam edeceğiz. Son olarak bu kadar kısa sürede böylesine büyük bir başarının mimarı olan tüm çalışma arkadaşlarıma, bölgede çalışmalarını sürdüren sigorta eksperlerimize, tüm bankalarımıza ve başta Vakıfbank olmak üzere tüm sigortalılarımıza teslim edenlere teşekkür ederim. sigortalılarımıza ödemeleri.”konuşmasını bitirdi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu